"Διδάσκοντας βυζαντινή ιστορία στην Ε’ τάξη με ΤΠΕ"
Κων/νος Κόμπος
δάσκαλος-μαθ/κός-νομικός
Προϊστάμενος στο 3/Θ Πειραματικό Δημ. Σχ. ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
E-mail:kkompos@sch.gr
Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιώντας ΤΠΕ υλοποιεί εποικοδομιστική προσέγγιση, όπου η γνώση ανακαλύπτεται, συμπληρώνεται και οικοδομείται πάνω σε προηγούμενες. Οι ΤΠΕ ευνοούν τη μάθηση και δημιουργούν συνθήκες ενεργητικής και συνεργατικής μάθησης, εμπλουτίζοντας παραμέτρους που αφορούν τη διδασκαλία τη δημιουργική και κριτική μάθηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. O μαθητής ενεργεί, ανακαλύπτει, διερευνά, συνεργάζεται, αναλύει, συνθέτει και παράγει γνώση με την επικοινωνία.Στο μάθημα της Ιστορίας «ο Ιστορικός Άτλαντας CENTENNIA» επιλύει το πρόβλημα μεταβολής δεδομένων που δημιουργεί προβλήματα κατανόησης στα παιδιά. Με τη χρήση CENTENNIA, της Wikipedia κ.ά. τα παιδιά στην Ε’ τάξη του 3/Θ Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ. διδάσκονται το μάθημα 30β στις σελίδες 93-94. Χρησιμοποιούν ΤΠΕ χωρισμένα σε ομάδες. Η κάθε ομάδα ασχολείται με ένα από τα τέσσερα ελληνικά κράτη. Η πρώτη με την αυτοκρατορία της Νίκαιας, η δεύτερη με την αυτοκρατορία της Τραπεζούντας, η τρίτη με το δεσποτάτο του Μυστρά και η τέταρτη με το δεσποτάτο της Ηπείρου.
H εισήγηση έγινε στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ, http//synedrio.org στις 17και 18 Οκτωβρίου 2009 στον Πειραιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου