Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

«Οι στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές
και τις τεχνολογικές καινοτομίες»


Μιχάλης Ιωάννης δάσκαλος
gmichal@eled.auth.gr
Τσαλίκη Χριστίνα δασκάλα
xtsaliki@sch.gr
Χατζηβασιλείου Ευάνθης δάσκαλος
echatziv@eled.auth.gr



ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η ραγδαία εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας παρασύρει τις κοινωνίες και επιφέρει αλλαγές σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η εκπαίδευση οφείλει να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Έχοντας ως βασικό παράγοντα τον εκπαιδευτικό η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) περνά μέσα από τις στάσεις και τις αντιλήψεις του για το ίδιο τα ίδια τα μέσα.
Με την παρούσα έρευνα μελετήσαμε τις γενικές στάσεις των εκπαιδευτικών σε σχέση με την αξιοποίηση των Η/Υ και γενικότερα των εκπαιδευτικών καινοτομιών στο Δημοτικό Σχολείο, όπως αυτές διατυπώθηκαν από τον van Braak (2004) και αφορούν την ευχαρίστηση (computer liking), την ανησυχία (anxiety) και την εμπιστοσύνη (confidence). Η έρευνα διεξήχθη σε 200 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου.

Το πλήρες κείμενο στα πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνέδριου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ – Αξιοποίηση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Διδακτική Πράξη, Σύρος, Μάιος 2009














ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
Οι πίνακες των απαντήσεων σε κάθε ερώτημα του ερωτηματολογίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: